Kansan pariin jalkautuvat kiertueet ovat autotehtaan isossa ja nopeassa rekrytointikampanjassa loistava idea. Potentiaaliset työnhakijat saavat toreilla ja turuilla samalla kerralla vastauksia moniin kysymyksiin.
Valmet Automotive on kiertänyt maalis-huhtikuun aikana kuudella paikkakunnalla kertomassa kaikkien aikojen suurimmasta rekrytointitarpeestaan. Ensi viikolla Autotehtaan sankarit -kiertue pysähtyy vielä Oulussa ja Kokkolassa.
Kiertue on ollut onnistunut ainakin siitä päätellen, että viidellä ensimmäisellä paikkakunnalla rekryrekassa vieraili 2000 kävijää. Tämän lehden keskiaukeamalla olevassa jutussa kerrotaan Mikkelin torilla järjestetystä tapahtumasta, joka poiki 82 hakemusta.
Kaupungin mukanaolo kiertueella on perusteltua, sillä työpaikan lisäksi useimpia kiinnostaa myös mahdollinen uusi asuinkunta. Sijaintinsa puolesta kaupungilla on monenlaisia luontaisia valttikortteja, joista tärkeimpiä on meren läheisyys.
Aina on kiinnostavaa kuulla, mitä muualla asuvat ajattelevat meistä. Selväksi on tullut, että Uusikaupunki ei ole aivan niin tunnettu kuin me täällä toivoisimme. Ulkopaikkakuntalaisten kommenteista voi ottaa oppia.
Rekrykampanja on tuonut esille asioita, joita kaupungin kannattaisi käyttää hyväksi markkinoinnissaan. Meille on esimerkiksi itsestään selvää, että täällä ei ole ruuhkia ja että keskustassa on lyhyt matka kaikkialle, mutta muualla asuville se voi olla iso vetovoimatekijä.
Uudenkaupungin viestintäkoordinaattori Sonja Stenman kertoo tämän lehden keskiaukeaman jutussa, että ihmiset ovat yllättyneet muualla Suomessa iloisesti kuullessaan, että tehdas sijaitsee pyöräilymatkan päässä keskustasta. Sekin on aikamoinen vahvuus autokaupungissa.
Muualla asuville voi olla iso merkitys, että autokaupungissa pääsee keskustasta pyörällä töihin.