Taidetalo Pilvilinna on vuodesta toiseen suosituimpia kohteita Uudessakaupungissa. Pilvilinnassa maalattuja hahmoja seikkailee taulujen lisäksi esimerkiksi seinillä ja myymälän tuotteissa. Kuva: Kirsi Lätti

Kirsi Lätti

Uudenkaupungin vilkkain matkailusesonki on vasta aluillaan, sillä se kestää yleensä heinäkuun alusta koulujen alkuun asti. Ryhmät sen sijaan saapuvat kaupunkiin jo toukokuussa, ja nyt niitä oli jopa useita päivässä.

Matkailutoimisto tekee ja myy ryhmille vuosittain noin 100 ohjelmapakettia, eikä niitä kaupungin matkailusuunnittelija Irmeli Laaksosen arvion mukaan ole tänäkään vuonna vähempää.

– Näyttää lupaavalta, hän toteaa.

Matkailutoimistolla on Laaksosen mukaan ollut miltei viime vuotta vilkkaampaa. Osa kävijöistä on paikallisia. Etenkin uudet asukkaat ovat aluksi kuin turisteja, ja tuovat usein sukulaisiaan ja ystäviään tutustumaan uuteen asuinpaikkaansa ja sen nähtävyyksiin.

Lue lisää 13.7.2019 lehdestä 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here