
Uudenkaupungin ravintolamaailma sai kuukausi sitten uuden lisäyksen, kun Ravintola-Pizzeria Rivieera avasi ovensa kaupungin ydinkeskustassa Koulukadun ja Alisenkadun kulmaan.
Ravintolan yrittäjänä toimii turkkilaislähtöinen Emrah Akkaya, joka on uusikaupunkilaisille tuttu yrittäjä. Hän nimittäin pyöritti isänsä Orhanin kanssa ravintolaa kaupungissa vuodesta 2006 vuoteen 2010.
– Isäni kanssa olemme pyörittäneet ravintoloita eri paikkakunnilla, ja Rivieera taitaa olla yhdeksäs ravintola, Akkaya muistelee.
Aikaisemmin saadut hyvät kokemukset houkuttivat Akkayan palaamaan takaisin länsirannikolle 12 vuoden tauon jälkeen.
– Olen hyvin viihtynyt täällä, ja ihmiset ottivat minut silloin jo hyvin vastaan. Useana vuonna olen katsonut sopivia tiloja täältä, ja kun löysin tämän, niin päätin palata kaupunkiin.
Ensimmäinen kuukausi on lähtenyt hyvin käyntiin. Akkayan mukaan asiakkaita on riittänyt ja positiivista palautetta on myös saatu. Aiempi kokemus kaupungista on myös etu.
– Ihmiset muistavat varmasti minut vanhasta paikasta, joten he tietävät tulevansa tuttuun paikkaan, vaikka uusi ravintola onkin kyseessä. Vanha kokemus antaa luottamusta asiakkaalle, Akkaya pohtii.
Rivieeran erottaa muista ravintoloista sen monipuolisuudellaan. Hän sanoo ruokalistan tarjoavan jokaiseen makuun jotakin.
– Meillä on pitsaa, kebabia, pihviä, hampurilaisia, kana-annoksia ja lasten annoksia, Akkaya luettelee.
Lista-annoksien ohella Rivieerasta löytyy lounasbuffet, joka sisältää päivittäin vaihtuvan kahden lämpimän pääruuan, monta salaattilajiketta, pitsoja ja kebabia. Tulevaisuudessa myös kotiinkuljetus tulee palveluun.
Akkaya haluaa korostaa, että Rivieera ei halua profiloitua pelkäksi kebabravintolaksi tai hienostoravintolaksi.
– Tänne voi tulla joko puku päällä tai työvaatteilla, Akkaya naurahtaa.
Keskustan tuntumassa on paljon ravintoloita, joten kilpailu asiakkaista saattaa olla kovaa. Akkaya ei halua keskittyä muiden ravintoloiden toimintaan, vaan keskittyy sataprosenttisesti oman ravintolaan kehittämiseen.
– Luotan itseeni ja teen omia töitä. Toivottavasti ihmiset ottavat tämän konseptin hyvin vastaan, niin kuin nyt ensimmäisen kuukauden jälkeen näyttää.
Avajaisten alla Rivieerassa on työskennellyt kahdesta neljään henkilöä, mutta Akkayan mielestä ravintola pystyy pyörimään jatkossa kolmen henkilön voimin.
Ravintola sijaitsee entisen optikkoliikkeen paikalla, joten tilassa tehtiin mittava remontti. Akkaya on tyytyväinen remontin lopputulokseen, jossa on otettu asiakasviihtyvyys ja henkilökunnan työtavat huomioon.
– En ole säästellyt, vaan halunnut tehdä mahdollisimman hienon tilan asiakkaille. Henkilökunnalle on tehty mahdollisimman selkeä keittiö, jossa kaikki tarpeellinen on lähellä, Akkaya sanoo kiittäen samalla tilojen rakentamisesta vastaavia henkilöitä.
Akkaya haluaa asiakkaiden saavan hyvä kokemuksen Rivieerassa hyvän asiakaspalvelun muodossa.
– Kiitän kaikkia hyvästä vastaanotosta ja toivotan tervetulleeksi kaikki uudet ja vanhat asiakkaat.