Ikääntyneiden palveluista tietoa asiakasohjauksesta

0
Ikääntyneiden palveluita yhtenäistetään vähitellen Varhan alueella.

Varsinais-Suomen hyvinvointialueella on keskitetty ikääntyneiden palvelunohjaus samaan pisteeseen. Varhan mukaan yhä useampi ikäihminen ja omainen on löytänyt ikääntyneiden palveluiden keskitetyt asiakasohjausnumerot.

– Ikääntyneiden neuvontapuhelujen yhteismäärä on noussut vuoden alusta noin 30 prosenttia. Yhteydenotoissa kysymykset ovat koskeneet samoja asioita kuin ennen vuodenvaihdetta. On esimerkiksi kysytty palveluja kotiin, kodin turvallisuudesta ja apuvälineistä sekä asumisesta, kertoo ikääntyneiden palvelujen asiakasohjauspäällikkö Eira Helin.

Ikääntyneiden keskitettyihin asiakasohjausnumeroihin sekä Asiakasneuvonta.fi-sivustolla olevaan asiakasohjauschattiin tuli 1.-22. tammikuuta yhteensä 1006 yhteydenottoa. Suomenkieliseen numeroon on soitettu 890 kertaa ja ruotsinkieliseen 26 kertaa. Loput yhteydenotot ovat takaisinsoittopyyntöjä (56) tai chattiin tulleita yhteydenottoja (34).

– On ilahduttavaa, että keskitetyt asiakasohjausnumerot on löydetty näin hyvin. Numeroihin voi soittaa silloin, kun tarvitsee tietoa Varsinais-Suomen hyvinvointialueen tarjoamista palveluista ikääntyneille tai jos alkaa mietityttämään, että olisiko itse tai omaisen pikkuhiljaa aika saada ikääntyneiden palveluja. Etenkin uusille asiakkaille asiakasohjausnumerot ovat hyvä kanava saada tietoa tarjolla olevista palveluista, sanoo ikääntyneiden palvelujen asiakasohjausjohtaja Salla Lindegren.

Varsinais-Suomen ikääntyneiden palveluihin saa yhteyden myös Asiakasneuvonta.fi-sivuston kautta. Sivustolla voi jättää yhteydenottopyynnön myös asiakasohjausnumeroiden palveluajan ulkopuolella.

– Sivustolla oleva yhteydenottolomake ja asiakasohjauschatti ovat ihan yhtä hyviä asiointikanavia. Niiden kautta saa yhtä lailla neuvontaa ja apua, Lindegren sanoo.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän