Wihuri-yhtymä teki jo 1950-luvun lopulla pienen henkilöauton prototyypin, joka esiteltiin Helsingin taidehallissa mutta jota ei kuitenkaan viety sarjatuotantoon. Yhtymän Uusi Autokoritehdas Vantaalla teki 1960-luvun taitteessa muutamassa päivässä lähes kokonaan uuden alumiinikorin Ferrari-urheiluautoon, jonka kuljettaja ajoi ulos Eläintarhan ajojen yksityisissä harjoituksissa Histan suoralla (nykyinen 110-tie) Espoossa.
Teijon pääsuunnittelija Max Johanson suunnitteli VW:n komponenteista myös maailman parhaat Formula V- ja SuperVee- kilpa-autot nimellä Veemax. Hän oli olympiavoittaja Thomas Johansonin isä. Thomas puolestaan kilpaili 1980- ja 1990-luvuilla UPS:n Jukka Piiraisen ikätoverina purjehduksen Optimisti-, E-jolla- ja Laser-luokissa.
Autoteollisuusterveisin
Juhani Koskinen